Instytut Silników Spalinowych i Transportu przeprowadził badania dotyczące zmierzenia ilościowego wpływu dodatku wodoru na wskaźniki pracy silnika oraz emisję związków toksycznych w silniku o ZS. Spośród składników toksycznych spalin analizowane zostały zmiany emisji NOx, zadymienie, CO, HC oraz CO2. Badania prowadzono na specjalnie przygotowanym stanowisku silnikowym, wyposażonym w silnik badawczy AVL 5804 o zapłonie samoczynnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Pomiary wykonywano dla obciążeń 0,5, 10, 15 i 20 Nm. N a następnym etapie mieszankę paliwowo-powietrzną wzbogacono o 0,5 i 1 bar wodoru. Prędkością obrotową, przy której dokonano pomiarów, była prędkość 1200 obr/min. Do pomiarów stężenia związków toksycznych wykorzystano mobilny analizator do badań toksyczności SEMTECH DS firmy SENSORS.
The Institute of Internal Combustion Engines and Transport conducted a study to measure the quantitative effect of hydrogen addition on the indices of motor control and toxic emissions in SI engines. Among the toxic components of exhaust gases analyzed were changes in emissions of NOx, smoke, CO, HC and CO2. The study was conducted on a special position of the motor, equipped with AVL research engine 5804 ignition engines with direct fuel injection. Measurements were performed for loads of 0.5, 10, 15 and 20 Nm. In the next step fuel-air mixture enriched with 0.5 and 1 bar of hydrogen. Speed at which the measurements were made, was the speed of 1200 rev/min. For measuring the concentration of toxic compounds portable analyzer used for toxicity tests SEMTECH DS’s sensors.
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.