W artykule przedstawiono problemy związane z modelowaniem imisji związków szkodliwych w spalinach silników okrętowych ze szczególnym uwzględnieniem wpływu specyfiki konstrukcji i eksploatacji silników okrętowych oraz jednostek pływających i innych parametrów na emisję i imisję związków toksycznych. Drugą część stanowią wyniki modelowania imisji związków toksycznych spalin silnika okrętowego, oparte na równaniu Hollanda i danych statystycznych dotyczących warunków hydrometeorologicznych w rejonie pływania statku.
The paper presents the problems associated with modelling the immission of harmful compounds in exhaust gases of marine diesel engines with particular emphasis on the impact of specific construction and operation of marine engines and vessels and other parameters on the emission and immission of toxic compounds.
The second part of the paper are the results of the modelling immission of toxic compounds in exhaust from marine engine based on the Holland’s equation and statistical data on the hydrometeorological conditions in the vicinity of a ship navigating.
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.