Sprawność napędu w dwufazowym, rzeczywistym cyklu jezdnym pojazdu
Wariant tytułu
Drive efficiency in 2-phase real driving cycle for a car
Autor
Ubysz, Aleksander
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Mechanika
Numeracja
R. 109, Z. 9, 4-M
Data wydania
2012
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
polski
Słowa kluczowe
faza jezdna, sprawność efektywna silnika, sprawność napędu, charakterystyka silnika, wskaźnik wykorzystania energii w pojeździe
driving phase, engine efficiency, drive efficiency, engine performance map, estimable energy of car index for a vehicle
Abstrakt
W niniejszym artykule zaprezentowano interesujące wyniki badań i obliczeń sprawności napędu różnych pojazdów w dwufazowym cyklu jezdnym. Jest to kontynuacja symulacyjnych obliczeń dla pojazdu samochodowego, gdy jedna z faz jest napędową o maksymalnej sprawności ogólnej silnika napędowego przy wybranym przełożeniu skrzyni biegów, a druga – nienapędowa: wybiegu lub rewersyjna.
This paper presents interesting results of the research and calculations of drive efficiency in different vehicles in 2-phase driving cycle. This is a continuation of simulation calculations for a car where one of the phases means a driving phase with maximal overall engine efficiency with selected reduction ratios of the gearbox, whereas the other one is a non-driving phase of driving in neutral or reverse.
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.