Referat został opracowany na podstawie prac badawczych prowadzonych w Instytucie Pojazdów Szynowych Politechniki Krakowskiej, dotyczących oceny niezawodności kolejowych systemów ze zmianą szerokości torów 1435/1520 mm. Niezawodność tych systemów zależy istotnie od metody pokonania bariery różnej szerokości torów, wiążącej się ze złożonymi operacjami przeładunkowo-przestawczymi. W artykule przedstawiono porównawczą ocenę niezawodności dwóch systemów: wymiany wózków wagonowych i systemu samoczynnie rozsuwanych zestawów kołowych SUW 2000.
The paper is based on the research work done at the Institute of Rail Vehicles, Cracow University of Technology, on the assessment of the reliability of the 1435/1520 mm track gauge change systems. The reliability of these systems depends considerably on the gauge change method relating to complex handling and track gauge change operations. The paper presents a comparative analysis of the reliability of two systems: wagon bogie exchange, and the SUW 2000 system of self-adjusted wheel sets.
Wydział
Wydział Mechaniczny
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.