W artykule przedstawiono sposób modyfikacji warstwy wierzchniej czopu korbowego metodą azotonasiarczania w celu polepszenia jego odporności korozyjnej, wyeliminowania możliwości zacierania wraz z uzyskaniem wysokiej trwałości elementu dzięki podniesieniu wytrzymałości na ścieranie poprzez zmniejszenie współczynnika tarcia a także zwiększenie twardości powierzchni. Wał korbowy z żeliwa sferoidalnego został odlany w technologii lost foam z sferoidyzacja inmold, obrobiony cieplnie, a następnie poddany obróbce cieplno-chemicznej. Zbadano własności warstwy azotonasiarczonej oraz przyrost wymiarów czopu powstały w wyniku obróbki cieplno-chemicznej.
The paper shows how to modify the surface layer of the crank stud sulfonitriding method in order to improve its corrosion resistance, and eliminate the possibility of scuffing of the element to obtain a high durability by improving the abrasion resistance by decreasing the coefficient of friction and increasing the surface hardness. Ductile iron crankshaft was cast in the lost foam technology of spheroidization inmold, heat treated and then subjected to thermochemical treatment.
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.