architektura, rewitalizacja, autentyzm, zabawa, ekonomia doznań, park narracyjny
architecture, revitalization, authenticity, entertainment, experience economy, narration park
Abstrakt
W artykule przedstawiona została metoda oceny autentyzmu architektury parków zabawy na terenach rewitalizowanych. Wprowadzono definicję autentyzmu zaczerpniętą z ekonomii doznań oraz wyróżniono park narracji jako najbardziej autentyczną formę spośród analizowanych przestrzeni. Na wybranych przykładach wskazano na potencjał tematyzacji inspirowanej dziedzictwem kulturowym oraz scenograficzności terenów poprzemysłowych. Określono podstawowe zasady doboru podmiotu rewitalizacji oraz sposoby jego adaptacji do potrzeb budowy parku zabawy, który ma szansę stać się przestrzenią o wysokich walorach architektonicznych i ekonomicznych.
The paper presents a method assessing the authenticity of architecture of fun parks in revitalized areas. A definition of authenticity, based on experience economy, is introduced and the narration park is distinguished as the most authentic from among the analyzed spaces. Based on selected examples, the potential of thematisation inspired by cultural heritage and the scenographic values of brownfields is indicated. The basic rules for the selection of an object of revitalization and the manner of its adaptation for the purpose of building a fun park, which is likely to become a space with high architectural and economic values have been indicated.
Wydział
Wydział Architektury
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.