Projektowanie kolejowego wiaduktu gruntowo-powłokowego z blach falistych. Podejście analityczne i numeryczne
Variant of the title
Design of soil-steel railway viaduct. Analytical and numerical approach
Author
Urbański, Aleksander
Ryż, Karol
Milczarek, Przemysław
Wszołek, Michał
Published in
Czasopismo Techniczne. Środowisko
Numbering
R. 109, Z. 27, 3-Ś
Release date
2012
Place of publication
Kraków
Publisher
Wydawnictwo PK
Language
Polish
Keywords
konstrukcja gruntowo-powłokowa
soil-steel structure
Abstract
W artykule przedstawiono ogólne informacje na temat konstrukcji gruntowo-powłokowych oraz wyniki komputerowej analizy nośności przeprowadzonej na przykładzie dwuprzęsłowego wiaduktu kolejowego. Zastosowano trójwymiarowy model MES (3D). Wykazano wpływ interakcji pomiędzy sąsiadującymi ze sobą powłokami na wartości sił wewnętrznych.
The paper presents general information about design of the soil-steel structures and the results of the load capacity computer analysis of the double span railway viaduct. Three-dimensional FEM model (3D) has been used. The influence of the interaction between neighboring shells on the internal forces has been shown.
PKT classification
920000 Kształtowanie i ochrona środowiska
620000 Gospodarka wodna
Department
Faculty of Civil Engineering
Faculty of Environmental and Power Engineering
License
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Access rights
Zasób dostępny dla wszystkich
Cookies or other similar solutions are used on the page. Take a look at privacy policy to get to know the details.