Projektowanie kolejowego wiaduktu gruntowo-powłokowego z blach falistych. Podejście analityczne i numeryczne
Wariant tytułu
Design of soil-steel railway viaduct. Analytical and numerical approach
Autor
Urbański, Aleksander
Ryż, Karol
Milczarek, Przemysław
Wszołek, Michał
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Środowisko
Numeracja
R. 109, Z. 27, 3-Ś
Data wydania
2012
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
polski
Słowa kluczowe
konstrukcja gruntowo-powłokowa
soil-steel structure
Abstrakt
W artykule przedstawiono ogólne informacje na temat konstrukcji gruntowo-powłokowych oraz wyniki komputerowej analizy nośności przeprowadzonej na przykładzie dwuprzęsłowego wiaduktu kolejowego. Zastosowano trójwymiarowy model MES (3D). Wykazano wpływ interakcji pomiędzy sąsiadującymi ze sobą powłokami na wartości sił wewnętrznych.
The paper presents general information about design of the soil-steel structures and the results of the load capacity computer analysis of the double span railway viaduct. Three-dimensional FEM model (3D) has been used. The influence of the interaction between neighboring shells on the internal forces has been shown.
Klasyfikacja PKT
920000 Kształtowanie i ochrona środowiska
620000 Gospodarka wodna
Wydział
Wydział Inżynierii Lądowej
Wydział Inżynierii Środowiska i Energetyki
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.