Symulacyjne podstawy systemu monitorowania stanu technicznego lekkiego pojazdu szynowego
Wariant tytułu
Technical state monitoring system for light rail vehicle – assumptions and simulation basis
Autor
Firlik, Bartosz
Czechyra, Bartosz
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Mechanika
Numeracja
R. 108, Z. 4, 2-M
Data wydania
2011
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
polski
Abstrakt
Artykuł przedstawia założenia i podstawy symulacyjne systemu monitorowania stanu technicznego lekkiego pojazdu szynowego. Omówiono główne cele i metodykę prowadzenia badań symulacyjnych. Zamieszczono przykładowe charakterystyki drganiowe uzyskane na podstawie symulacji komputerowej oraz wyznaczone na ich podstawie miary punktowe, które są podstawą do określenia założeń dla systemu monitorowania stanu technicznego lekkiego pojazdu szynowego.
The paper is dedicated to the assumptions and simulation basics of the technical state monitoring system for light rail vehicle. The paper discusses the main objective of this work, and the methodology used for the computer simulations. It contains also some examples of vibration characteristics from the simulation of the light rail vehicle dynamics on worn track. These characteristics became the basis for determining the assumptions to build a monitoring system of technical state monitoring for light rail vehicle.
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.