Zastosowanie wybranych charakterystyk widmowych sygnału drganiowego do diagnozowania kolejowego hamulca tarczowego
Wariant tytułu
Application of selected frequency characteristics of vibration signal to diagnose railway disc brake
Autor
Sawczuk, Wojciech
Szymański, Grzegorz
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Mechanika
Numeracja
R. 108, Z. 4, 2-M
Data wydania
2011
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
polski
Abstrakt
W pojazdach szynowych ze względu na coraz to większe prędkości jazdy prowadzi się prace nad udoskonalaniem układów hamulcowych, tak aby zatrzymanie pojazdu odbyło się na możliwie najkrótszej drodze hamowania. Większe wymagania stawiane układom hamulcowym wymusza nie tylko okresowe kontrolowanie stanu pary ciernej, ale również stałego monitorowania zużycia elementów układu hamulcowego. Celem artykułu jest przedstawienie możliwości diagnozowania pary ciernej hamulca tarczowego, wykorzystując wybrane charakterystyki widmowe sygnału drganiowe generowanego przez obsadę hamulcową z okładzinami ciernymi.
In rail vehicles, because of higher and higher ride speeds, there are works carried out to upgrade braking systems to stop the vehicle at shortest possible braking distance. It is required that in braking systems the condition of friction set is periodically controlled and the wear of braking system parts is constantly monitored. The purpose of this article is to present possibility to diagnose the friction set of disc brake by using selected frequency characteristics of vibration signal generated by brake caliper with friction pads.
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.