Badania stanowiskowe zjawisk termicznych zachodzących w układzie koło kolejowe – klocek hamulcowy
Wariant tytułu
Stand research of thermal phenomena conducted in railway wheel – brake shoe subsystem
Autor
Sitarz, Marek
Řezníček, Rudolf
Mańka, Adam
Hełka, Andrzej
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Mechanika
Numeracja
R. 108, Z. 4, 2-M
Data wydania
2011
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
polski
Abstrakt
W artykule przedstawiono wyniki kolejnego etapu prac Katedry Transportu Szynowego Politechniki Śląskiej dotyczących badania, modelowania i weryfikacji zjawisk termicznych i mechanicznych układu koło kolejowe – klocek hamulcowy (KKH) zachodzących w czasie hamowania pociągu. W publikacji zawarto rozkłady temperatur układu KKH uzyskane w trakcie badań wykonanych wg karty 541-4 UIC na stanowisku bezwładnościowym przy wykorzystaniu dodatkowej aparatury pomiarowej.
The paper present result of following step of works conducted by Department of Railway Engineering Silesian University of Technology concerned research, modelling and verification of thermal and mechanical of railway wheel – brake shoe (KKH) conducted during train braking. In this publication include thermal field of KKH subsystem obtained from research conducted according 541-4 UIC card on inertial stand with using additional measurement system.
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.