Badania układów hamulcowych pojazdów szynowych w zakresie odporności na obciążenie cieplne
Wariant tytułu
Testing the brake system energy limits of rail vehicles
Autor
Trzmielowski, Sebastian
Urbańczyk, Paweł
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Mechanika
Numeracja
R. 108, Z. 4, 2-M
Data wydania
2011
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
polski
Abstrakt
W artykule opisano metodykę badań odporności na obciążenia cieplne układu hamulcowego wagonu towarowego, w tym również metodykę prowadzenia testu św. Gotarda w Alpach, między stacjami Airolo i Biasca. Obecnie protopyp każdego wagonu towarowego, przeznaczonego do użytku w Unii Europejskiej, musi być poddany badaniom odporności układu hamulcowego na obciążenie cieplne. W artykule zamieszczono opis badań odporności układu hamulcowego na obciążenia cieplne (testu św. Gotarda) prowadzonych przez Instytut Kolejnictwa oraz przykładowe wyniki badań.
The paper described the methodology of the energy limit test of braking systems of freight cars. This test simulated the conditions during driving via St. Gothard pass in Alps between the stations Airolo and Biasca. Nowadays the prototype of every new freight car designed for use in European Union must pass the energy limit test. In the paper we can find the description of the energy limit test (St. Gothard test), performed by Instytut Kolejnictwa, and the exemplary results of the test.
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.