Analiza rozpraszania energii drgań w aktywnych zawieszeniach pojazdu dla wybranych algorytmów sterowania
Wariant tytułu
Analysis of the energy dissipation in vehicle suspensions for selected control algorithms
Autor
Snamina, Jacek
Kowal, Janusz
Wzorek, Tomasz
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Mechanika
Numeracja
R. 108, Z. 2, 1-M
Data wydania
2011
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
polski
Abstrakt
W niniejszym artykule przedstawiono analizę rozpraszania energii drgań w aktywnym zawieszeniu pojazdu dla wybranych algorytmów sterowania. Przyjęte algorytmy sterowania zostały zbadane zarówno pod kątem skutecznej redukcji drgań masy resorowanej, jak i ilości energii rozpraszanej. Wybrano i opisano następujące algorytmy sterowania: algorytm realizujący ujemne sprzężenie od przyspieszenia, algorytm częściowo kompensujący składowe dynamiczne siły sprężystości układu zawieszenia oraz algorytm sterowania ślizgowego.
The paper is devoted to calculation of the energy dissipation in active vehicle suspensions. Three methods of control were considered and results of analysis were discussed. Control algorithms presented in this paper are as follows: the negative feedback acceleration algorithm, the dynamic suspension stiffness compensation algorithm, the sliding mode control algorithm.
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.