W artykule opisano pojęcia dotyczące e-learningu i możliwości stosowania platform e-learningowych w kształceniu akademickim. Przedstawiono podstawowe zagadnienia związane z inżynierią wiedzy i budową systemów ekspertowych. Opisano koncepcję e-learningowego kursu „Inżynieria wiedzy”, zaprojektowanego i zrealizowanego na platformie Moodle, dostępnej bezpłatnie. Opracowano strukturę wykładów, ćwiczeń i zadań do wykonania przez studentów. Opisano narzędzia Moodle do tworzenia testów i kolokwiów, łącznie z systemem ich oceny. Platformę edukacyjną z kursem „Inżynieria wiedzy” zainstalowano na serwerze uczelnianym PK. Z jej wersją demonstracyjną można się zapoznać bez logowania do systemu. Jest dostępna pod adresem: http://riad.usk.pk.edu.pl/~inwie/.
This article focused on the concept of e-learning and potentiality of e-learning platforms for academic use. The basics of “Knowledge engineering” and expert systems construction were characterized. The “Knowledge engineering” e-learning course includes lectures, frameworks, exercises and assessments for students were described in details. Tools for editing tests and exams and evaluation of results were discussed as well. What is important this course was designed and implemented on Moodle e-learning platform. Finally Moodle and “Knowledge engineering” course were installed on our university server and are available with this link: http://riad.usk.pk.edu.pl/~inwie/. The demo version can be used without logging.