W czasie II Wojny Światowej w trakcie oblężenia Poznania w styczniu i lutym 1945 r. wszystkie mosty w mieście zostały całkowicie zniszczone. Z powodu nowych koncepcji organizacji ruchu, jeden z nich – najstarszy – nie został po wojnie odbudowany. W roku 2000 zdecydowano rozebrać jeden z głównych mostów miejskich (zbyt wąski dla aktualnych warunków ruchu) i zbudować nowy most. Główne przęsło rozbieranego mostu posiadało wymiary dokładnie takie, jak wcześniej wspomniany nie odbudowany do tej pory stary most.
Opisano problemy związane z transportem stalowej konstrukcji mostu (o dług. 70 m, szer. 15 m i ciężarze ok. 450 ton) na odległość 1 km, wzdłuż rzeki i ponad istniejącym mostem.
During beleaguer of Poznań during II World War in January and February 1945 all Poznan bridges were total destroyed. Because of a new conception of traffic organization, one of them – the oldest – was not rebuilt. In the 2000 it was decided to pull down one of the main town bridges (it was too narrow for the actual traffic) and to built a new one. The main span of the dismantled bridge had dimensions exactly like the till-now-not-rebuilt bridge, mentioned earlier.
The presented paper describes the problems related to transportation of the 70m long, 15 m broad and 450 tons of weight steel bridge structure through distance of 1 km along the river and above an existing bridge.
Klasyfikacja PKT
630000 Budownictwo
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.