System EGR a zmniejszenie emisji substancji szkodliwych
Wariant tytułu
EGR system and the problem of reducing pollutant emission
Autor
Mikoda, Paweł
Łasocha, Jakub
Jaskólski, Jerzy
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Mechanika
Numeracja
R. 105, Z. 11, 7-M
Data wydania
2008
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
polski
Abstrakt
Recyrkulacja spalin (EGR) spełnia istotną rolę w nowoczesnym silniku Diesla jako najważniejszy układ redukcji poziomu tlenków azotu w spalinach. System recylkulacji spalin łączy układ wydechowy silnika z układem dolotowym przez zawór recylkulacji spalin. W niniejszym artykule przedstawiono podstawy teoretyczne EGR, a następnie praktyczne zastosowania EGR do:
– sterowania chwilą zapłonu pokazane w eksperymencie Volvo,
– przykład recylkulacji wewnętrznej w benzynowym 6-cyklowym silniku HCCI.
Exhaust gas recirculation (EGR) is an important feature of modern Diesel engines, as it plays a major role in reducing NOx emissions. The EGR system connecting the exhaust and the intake manifolds by a flow-controlling valve. In the article we show a theoretical rudiments of EGR, and next practical application of EGR to:
– steering moment of ignition by EGR rate ilustrated in Volvo experiment,
– example of internal exhaust gas recirculation in gasolin 6-cycle HCCI engine.