Nowoczesne asynchroniczne napędy trakcyjne w technologii IGBT
Wariant tytułu
Modern asynchronous traction propulsion in IGBT technology
Autor
Gmurczyk, Emil
Kundera, Andrzej
Niewiadomski, Andrzej
Płatek, Tadeusz
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Elektrotechnika
Numeracja
R. 104, Z. 5, 1-E
Data wydania
2007
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
polski
Abstrakt
Asynchronous propulsion system – with doubtless advantages against DC propulsion – becomes a prospect solution for electric traction. In comparison to DC propulsion systems their advantages are: higher durability of AC motors, very good traction parameters dynamics of start-up and breaking), antislip control, electrodynamic breaking without the presense of traction voltage and lower operation costs. A series of transistor asynchronous propulsion systems designed in MEDCOM enabled a number of applications which confirmed high parameters of those systems. Operation of these systems in this year's climatic conditions (temperature range –36ºC –38ºC) proved their high resistance against difficult climatic environment. This article presents a general description of designed AC propulsion and block diagrams of propulsion for: trolleybus (170 kW), rail-bus (600 kW) and 4-car electrical multiple unit (2 MW).
Napęd asynchroniczny – z licznymi zaletami w porównaniu do napędu DC – jest przyszłością w kolejnictwie. Jego przewagę nad napędem DC stanowią: wyższa trwałość silnika AC, bardzo dobre dynamiczne parametry trakcyjne (rozruch i hamowanie), system kontroli antypoślizgowej, hamowanie elektrodynamiczne nawet przy braku napięcia trakcji i niższe koszty eksploatacji. Seria tranzystorowych napędów asynchronicznych opracowana w firmie MEDCOM została zainstalowana w pojazdach, a ich eksploatacja potwierdziła wysokie parametry użytkowe tych systemów. Praca napędów w zróżnicowanych warunkach klimatycznych (od –36ºC do +38ºC) potwierdziła poprawność wykonanego projektu. W niniejszym artykule przedstawiono ogólny opis systemu oraz trzy aplikacje: w trolejbusie (170 kW), autobusie szynowym (600 kW) oraz pojeździe czteroczłonowym (2 MW).
Klasyfikacja PKT
430000 Elektrotechnika
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.