E-usługi w Bibliotece Politechniki Krakowskiej — realizacja zaplanowanej strategii czy odpowiedź na aktualne zapotrzebowanie?
Wariant tytułu
E-services at the Library of the Cracow University of Technology — imple- mentation of the planned strategy or response to the current demand
Autor
Buzdygan, Dorota
Pietrukowicz, Maria
Opublikowane w
Biblioteka i Edukacja
Numeracja
21
Strony
49-58
Data wydania
2022
Język
polski
ISSN
2299-565X
Słowa kluczowe
Biblioteka Politechniki Krakowskiej, e-usługi, e-zasoby, koronawirus, SARS-CoV-2
Cracow University of Technology Library, e-services, e-resources, coronavirus, SARS- CoV-2
Abstrakt
W artykule zaprezentowano wpływ pandemii koronawirusa na działalność Biblioteki Politechniki Krakowskiej (BPK). Przedstawiono obszary działalności BPK, w których zmiana sposobu realizacji usług, z tradycyjnych na elektroniczne, została ugruntowana lub przyspieszona pod wpływem wprowadzonego lockdownu. Omówiono szereg oferowanych przez BPK e-usług, wśród nich przygotowaną we współpracy z jednostkami Politechniki Krakowskiej usługę udostępniania podręczników w elektronicznej wersji. Przybliżono także zaplanowane działania biblioteki, mające na celu poszerzanie oferty zbiorów i usług.
The article presents the impact of the coronavirus pandemic on the activities of the Library of the Cracow University of Technology (CUT Library). Such areas of the CUT Library activity are presented in which the change in the way of providing services, from traditional to electronic, was consolidated or accelerated under the influence of the introduced lockdown. Several e services offered by the CUT Library are described, including the service prepared in cooperation with various CUT faculties and, due to the pandemic, quickly introduced in order to make textbooks available in an electronic version. activities planned in the Strategy for development of the Cracow University of Technology aimed at expanding the library’s offer of collections and services are also presented in the article.