The didactic process at the atelier of sculpture, prepared for students of architecture
Variant of the title
Proces dydaktyczny w pracowni rzeźby dla studentów architektury
Author
Wąsacz, Józef
Bajor, Barbara
Idzi, Piotr
Release date
2015
Place of publication
Kraków
Publisher
Wydawnictwo PK
Published in
Wyzwania XXI wieku. Rysować, malować czy skorzystać z komputera : praca zbiorowa. T. 2, Mistrzowie, nauczyciele i uczniowie. Architekt i jego warsztat rysunkowy = Challenges of the 21st Century. To Draw, to paint or to use a computer. Vol. 2, Masters, teachers and their students. An architect and his drawing workshop / pod red. Marii J. Żychowskiej
Pages
101-106
Language
English
Comments
II International Conference from the cycle Technical Drawing, Painting and Sculpture in Architectural Education. Challenges of the 21st century: To Draw, to Paint or to Use a Computer, Cracow 29-30 May 2015
II Międzynarodowa Konferencja z cyklu Nauczanie rysunku, malarstwa i rzeźby dla architektów. Wyzwania XXI wieku: Rysować, malować czy skorzystać z komputera, Kraków 29-30 maja 2015
Keywords
sculpture, visual message, the teaching process
rzeźba, komunikat wizualny, proces dydaktyczny
Abstract
The article presents the purpose and suitability of teaching method consists of co-creation artistic concepts that are models of space with specific characteristics. It describes results showing the individual creative experience obtained in a relation to the collective experience of a group of students. Summarizes actions that shape the creative consciousness of the student, allowing the use of current and future technologies.
Artykuł prezentuje cel i przydatność metody dydaktycznej, polegającej na współtworzeniu, artystycznych koncepcji będących modelami przestrzeni o określonych cechach. Opisuje rezultaty polegające na indywidualnym doświadczeniu twórczym, uzyskane w relacji ze zbiorowym doświadczeniem grupy studentów. Podsumowuje działania kształtujące twórczą świadomość studenta, pozwalającą na korzystanie ze współczesnych i przyszłych technologii.
PKT classification
640800 Projektowanie architektoniczne. Kształtowanie form architektonicznych, elementy i środki kształtowania
112100 Dydaktyka
640000 Architektura
110000 Nauki pedagogiczne. Oświata. Szkolnictwo. Wychowanie
Department
Faculty of Architecture
License
Creative Commons; cc by 3.0 pl
Access rights
Zasób dostępny dla wszystkich
Cookies or other similar solutions are used on the page. Take a look at privacy policy to get to know the details.