Over the last twenty years Cracow has been experiencing changes associated with the dynamic spatial development. Together with the demographic growth, mobility patterns, change as well as defining the size and volume of transport. As a result of the process, they are often transformed into the space of the city. Attractive public spaces forming logical, continuous sequences could contribute to a more harmonious, sustainable development and rehabilitation of previously neglected neighborhoods. The article will be presented in the case of the transport infrastructure. These areas will be subject to the availability of the pedestrian public space.
W ciągu ostatnich dwudziestu lat Kraków przeżywał zmiany związane z dynamicznym rozwojem przestrzennym – wraz ze wzrostem demograficznym, wzorami mobilności, zmianą, a także określeniem wielkości i wielkości transportu. W wyniku tego procesu są one często przekształcane w przestrzeń miasta. Atrakcyjne przestrzenie publiczne tworzące logiczne ciągłe sekwencje mogą przyczynić się do bardziej harmonijnego, zrównoważonego rozwoju i odbudowy zaniedbanych wcześniej dzielnic. Artykuł przedstawia perspektywę infrastruktury transportowej. Obszary te będą uzależnione od dostępności przestrzeni publicznej dla pieszych.