Analysis and simulation of advanced technological solutions in the field of power high-voltage direct current (HVDC) of modern aircraft in line with the trend of more electric aircraft (MEA)
Analysis and simulation of advanced technological solutions in the field of power high-voltage direct current (HVDC) of modern aircraft in line with the trend of more electric aircraft (MEA)
Analysis and simulation of advanced technological solutions in the field of power high-voltage direct current (HVDC) of modern aircraft in line with the trend of more electric aircraft (MEA)
Wariant tytułu
Analiza i symulacja zaawansowanych rozwiązań technologicznych w zakresie zasilania wysokiego napięcia prądu stałego (HVDC) współczesnych samolotów zgodnych z trendem samolotu bardziej elektrycznego (MEA)
Autor
Setlak, Lucjan
Ruda, Emil
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Y. 113, iss. 3-E
Strony
139-150
Data wydania
2016
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
DOI
10.4467/2353737XCT.16.272.6071
Słowa kluczowe
MEA, power supply systems of high voltage DC (HVDC), electrical machines
MEA, elektroenergetyczne systemy zasilania wysokiego napięcia prądu stałego (HVDC), maszyny elektryczne
Abstrakt
The subject of the paper is to present innovative technological architecture of the power supply system EPS (Electric Power System) in the field of high voltage power HVDC (High Voltage Direct Current) by conducting a critical analysis of the literature as well as an analysis and simulation of its selected component in line with the trend of more electric aircraft MEA (More Electric Aircraft). The considered advanced technologies relate to the architecture of the power supply system HVDC in the high voltage 540V DC (±270 V DC) and 350 V DC, used for advanced aircraft in line with the trend of MEA/ AEA, in particular for military aircraft made by Lockheed Martin (F-22 Raptor, the JSF F-35). Based on the above, the simulation of sample components of the system architecture of high voltage power HVDC has been made, selected from the group of military aircraft in the area of more electric aircraft ’More Electric Aircraft’, which is mainly the domain of advanced military aircraft the JSF (Joint Strike Fighter) F-35 and F-22 Raptor. In the final part, the paper presents the main conclusions arising from the analysis and simulation of selected components of HVDC power system architecture in accordance with the concept of a more electric aircraft.
Przedmiotem niniejszego artykułu jest przedstawienie innowacyjnych rozwiązań technologicznych architektury elektroenergetycznego systemu zasilania EPS (Electric Power System) w zakresie zasilania wysokiego napięcia HVDC (High Voltage Direct Current) poprzez dokonanie analizy literatury przedmiotu oraz analizy i symulacji wybranego jej komponentu zgodnie z trendem samolotu bardziej elektrycznego MEA (More Electric Aircraft). Rozpatrywane zaawansowane rozwiązania technologiczne dotyczą architektury systemu zasilania HVDC w zakresie wysokich napięć 540 V DC (±270 V DC) oraz 350 V DC, stosowanej w zaawansowanych samolotach zgodnych z trendem MEA/AEA, w szczególności samolotach wojskowych koncernu Lockheed Martin (F-22 Raptor, JSF F-35). Dokonano symulacji przykładowych komponentów architektury systemu zasilania wysokiego napięcia HVDC, wybranych z grupy samolotów wojskowych w zakresie samolotu bardziej elektrycznego, będącej domeną głównie zaawansowanych samolotów JSF (Joint Strike Fighter) F-35 i F-22 Raptor. W końcowej części referatu przedstawiono główne wnioski wynikające z przeprowadzonej analizy i symulacji wybranych komponentów architektury systemu zasilania HVDC w myśl koncepcji samolotu bardziej elektrycznego.
Klasyfikacja PKT
430000 Elektrotechnika
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.