Analiza jakości usług logistycznych w transporcie chłodniczym z wykorzystaniem metody Servqual
Wariant tytułu
Analysis of the quality logistic services in refrigerated transport using the method Servqual
Autor
Gajewska, Teresa
Opublikowane w
Logistyka
Numeracja
nr 6
Strony
3710-3715
Data wydania
2014
Miejsce wydania
Poznań
Wydawca
Instytut Logistyki i Magazynowania
Język
polski
ISSN
1231-5478
Słowa kluczowe
jakość usług, usługi logistyczne, transport chłodniczy, metoda Servqual
Abstrakt
Próba oceny satysfakcji klienta z poziomu jakości świadczonych usług jest częstym tematem badawczym wielu autorów. Analizując dotychczasowe badania w zakresie oceny świadczonych usług logistycznych, w tym dotyczących transportu chłodniczego należy zauważyć, że problematyka w tym zakresie jest przedstawiona w literaturze przedmiotu w sposób selektywny. Celem pracy było dokonanie analizy poziomu satysfakcji klienta z jakości świadczonych usług logistycznych w zakresie drogowego transportu chłodniczego. Prowadzone badania dotyczyły analizy i ocen najważniejszych kryteriów oceny jakości usług logistycznych w badanym obszarze. Badania były prowadzone w oparciu o sporządzony kwestionariusz ankiety badawczej skierowanej do usługobiorców. Podmiotami badań byli nabywcy usług logistycznych w zakresie drogowego transportu chłodniczego. Przeprowadzone badania w oparciu o analizę przypadku z wykorzystaniem metody Servqual pozwoliły na weryfikację postawionego celu.
An attempt to assess customer satisfaction with the quality of service is a common topic of research of many authors. A review of professional writings on the subject of this paper demonstrated that problems are presented in a selective manner.
The aim of the paper is analysis of level customer satisfaction with the quality of logistics services in the field of road refrigerated transport. Conducted research was connected with important attributes of logistics services influencing customer satis fac tion in this area.
The research was conducted on the basis of the questionnaire designed for purchasers of logistic services. The subjects of the research were companies which are using refrigerated transport. Case study and the Servqual methods were us ed for research purposes.