The article presents the issue of electric shock safety in automotive electrical systems, discussed from two different points of view, that is the point of view of a user and the point of view of the garage personnel. The authors also review the requirements posed by the norms that are in force in this area, and discuss the problems concerning the levels of the applied and the generated voltage, which are presented with reference to typical 14 V and 28 V automotive electrical systems, 42 V systems, and the systems used in hybrid and electric cars.
W artykule przedstawiono problemy bezpieczeństwa porażeniowego w samochodowych instalacjach elektrycznych, z punktu widzenia użytkownika i stacji serwisowych. Omówiono wymagania obowiązujących norm w tym zakresie. Przedstawiono zagadnienia dotyczące poziomów stosowanych i generowanych napięć w odniesieniu do klasycznych samochodowych instalacji elektrycznych 14 i 28 V, do instalacji 42 V oraz do instalacji samochodów hybrydowych i elektrycznych.
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.