„Educating buildings” – learning sustainability through displayed design
Wariant tytułu
„Kształcące budynki” – edukacja przez ekspozycję rozwiązań zrównoważonych w budynkach
Autor
Kuczia, Piotr
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Y. 111, iss. 7-A
Strony
103-110
Data wydania
2014
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
Słowa kluczowe
sustainable architecture, education for sustainable development
architektura zrównoważona, edukacja dla zrównoważonego rozwoju
Abstrakt
Technical development, legal requirements, economic impulses and public awareness lead to increased demand for sustainable buildings. Constantly developing increasingly sophisticated technologies become more and more incomprehensible and unfamiliar to occupants and visitors. Exposing sustainable solutions attractively and presenting corresponding information about them directly in the buildings, will increase the knowledge of sustainability. As a result, acceptance will rise, occupants are inspired to proper use and encouraged to future sustainable constructions. Based on analyses of built examples and planning an innovative model building, new concepts and project recommendations for exhibiting sustainable solutions and techniques have been developed. They are compiled in a bilingual compendium “Educating Buildings”.
Postęp techniczny, wymogi prawne, bodźce ekonomiczne i wzrost świadomości społeczeństwa podnoszą wymagania w stosunku do rozwiązań zrównoważonych w budynkach. W efekcie wzrasta ich kompleksowość i pojawia się konieczność implementacji nowych technologii. Dla użytkowników stają się one coraz bardziej niezrozumiałe i obce. Przez atrakcyjne wyeksponowanie rozwiązań zrównoważonych i udostępnianie informacji o nich bezpośrednio w budynkach możliwe jest podniesienie stanu wiedzy w tej dziedzinie. Prowadzi to do wzrostu stopnia akceptacji rozwiązań zrównoważonych, stymuluje do prawidłowego ich użytkowania i obsługi oraz zachęca do powielania. W oparciu o analizę istniejących obiektów i modelowy projekt opracowano uniwersalne wytyczne projektowe dotyczące przedsięwzięć ekspozycyjnych, które opublikowano w dwujęzycznym kompendium pt. Educating Buildings.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.