Dom towarowy dzisiaj. Rola nowych technologii w kształtowaniu formy architektonicznej
Wariant tytułu
Department store today role of new technologies in designing architectural forms
Autor
Knez, Anna Katarzyna
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Architektura
Numeracja
R. 108, Z. 11, 2-A1
Data wydania
2011
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
polski
Abstrakt
Zmiany w dziedzinie ekonomii generują transformacje układu przestrzennego miasta. Wpływają również na kształt i charakter architektury. W przypadku handlu, rosnąca konkurencja decyduje o konieczności skutecznej reklamy oraz wyjątkowej trosce o klienta. Uwarunkowania te determinują sposób myślenia o architekturze domu towarowego. Obecnie budynek staje się wizytówką marki i narzędziem promocji. Na przykładzie domów handlowych zbudowanych w ubiegłym dziesięcioleciu w Tokio wskazano te rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe, które umożliwiły zbudowanie unikalnej formy architektonicznej, szczególną kompozycję elewacji, jak również nietypowe kształtowanie wnętrz tych obiektów.
Changes in the field of economy generate transformation of city spatial structure. They also influence the shape and character of architecture. In case of trade, increased competition determines the need for effective advertising and outstanding customer care. These conditions affect the way of thinking about architecture of department stores. Nowadays the building is becoming a showcase and a promotion tool of the brand. Based on the examples of department stores built in Tokyo during the past decade, those structural and material solutions are incated which enabled creation of a unique architectural form, particular composition of a facade, as well as an unusual formation of interiors.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Wydział Architektury
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.