Forma urbanistyczna węzłów integracyjnych. Na przykładzie: Mysłowic, Krzeszowic i Oświęcimia
Wariant tytułu
Urban form of integration hubs. The example of Mysłowice, Krzeszowice and Oświęcimia
Autor
Ogrodnik, Daniel
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Architektura
Numeracja
R. 107, Z. 3, 1-A
Data wydania
2010
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
polski
Abstrakt
This is an introduction for the research on urban space of the transit integration hubs. Author's assumption is that nodal places of mentioned function should “co-create” structural “spines” of metropolitan regions. The theoretical reflections and revitalization proposal for close-to-station areas in chosen localizations were focused on problems of building of public space network. The basis was outlined for further structural studies and searches for urban design models.
W artykule przedstawiono wstęp do studiów nad kształtowaniem przestrzeni miejskich węzłów integrujących transport publiczny. Autor wychodzi z założenia, iż miejsca węzłowe tego rodzaju powinny współtworzyć „kręgosłupy” struktur metropolitalnych. Rozważania teoretyczne i założenia rewitalizacji otoczenia dworców i przystanków kolejowych w wybranych lokalizacjach skupiono na problemach budowania sieci przestrzeni publicznych. Zarysowano podbudowę dalszych studiów strukturalnych oraz poszukiwania modeli rozwiązań urbanistycznych.