Przestrzeń do nauki przestrzeni. Sztuka projektowania przyjaznego osobom niewidomym i ociemniałym
Wariant tytułu
A space to teach space. The Art of design friendly to the blind
Autor
Kłopotowska, Agnieszka
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Architektura
Numeracja
R. 107, Z. 15, 7-A2
Data wydania
2010
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
polski
Abstrakt
Codzienne funkcjonowanie człowieka niewidzącego w znacznej mierze determinuje stopień opanowania terminologii i struktury świata wizualnego. W procesie tym kluczową rolę odgrywają placówki rehabilitacyjne. W artykule zaprezentowano szereg reguł projektowania „przestrzeni do nauki przestrzeni” – architektury, która może stać się czynnym składnikiem procesu rehabilitacji.
Daily functioning of a blind person is largely determined by the level of knowledge of the terminology and structure of the visual world. Rehabilitation centres play a key role in this process. The article presents a number of rules for designing “a space to learn the space” – an architecture that may become an active ingredient of rehabilitation.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.