Przestrzeń do nauki przestrzeni. Sztuka projektowania przyjaznego osobom niewidomym i ociemniałym
Variant of the title
A space to teach space. The Art of design friendly to the blind
Author
Kłopotowska, Agnieszka
Published in
Czasopismo Techniczne. Architektura
Numbering
R. 107, Z. 15, 7-A2
Release date
2010
Place of publication
Kraków
Publisher
Wydawnictwo PK
Language
Polish
Abstract
Codzienne funkcjonowanie człowieka niewidzącego w znacznej mierze determinuje stopień opanowania terminologii i struktury świata wizualnego. W procesie tym kluczową rolę odgrywają placówki rehabilitacyjne. W artykule zaprezentowano szereg reguł projektowania „przestrzeni do nauki przestrzeni” – architektury, która może stać się czynnym składnikiem procesu rehabilitacji.
Daily functioning of a blind person is largely determined by the level of knowledge of the terminology and structure of the visual world. Rehabilitation centres play a key role in this process. The article presents a number of rules for designing “a space to learn the space” – an architecture that may become an active ingredient of rehabilitation.
PKT classification
640000 Architektura
Department
Zbiory cyfrowe BPK
License
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Access rights
Zasób dostępny dla wszystkich
Cookies or other similar solutions are used on the page. Take a look at privacy policy to get to know the details.