Hybrid computational systems in structural mechanics
Wariant tytułu
Hybrydowe systemy obliczeniowe w mechanice konstrukcji.
Autor
Waszczyszyn, Zenon
Pabisek, Ewa
Kaliszuk, Joanna
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Mechanika
Numeracja
R. 107, Z. 20, 4-M
Data wydania
2010
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
Abstrakt
The first problem discussed in the paper is related to the reliability of structures. The simulation of the ultimate load of a steel girder is analized by means of a hybrid computational system FEM & ANN & p-EMP. The system consists of three components, with a low fusion grade. FEM is applied for ‘off line’ computing of the patterns for ANN training and testing. The trained AN is then used for very fast generation of MC trials for the hybrid Monte Carlo method (HMC). The second problem corresponds to the identification of a neural material model (NMM) in elasto-plastic plane stress problems. The autoprogressive method (APM) was applied in a formulated hybrid system FEM/NMM/p-EMP with a very high fusion grade of components. The ‘on line’ interaction of all the components is applied at each load incremental step. In the third part of the paper the standing seminar on the application of ANN s in civil engineering, inspired by the ideas of the famous Professor Życzkowski’s Seminar on applied mechanics, is briefly described.
Pierwszy problem, analizowany w tym artykule, dotyczy analizy niezawodności konstrukcji. Nośność graniczna dźwigara stalowego jest symulowana za pomocą hybrydowego systemu obliczeniowego FEM & p-EMP. FEM jest stosowana do obliczania wzorców uczących i testujących AN . Nauczona sieć służy do szybkiego generowania pseudolosowych próbek w symulacjach hybrydowej metody Monte Carlo (HMC). Drugi problem odnosi się do identyfikacji neuronowego modelu materiału ekwiwalentnego (NMM) w wybranych problemach płaskiego stanu naprężeń. Zastosowano system hybrydowy FEM/NMM/p-EMP charakteryzujący się bardzo wysokim stopniem integracji użytych komponentów. Do identyfikacji NMM zastosowano metodę autoprogresywną (AMP), która opiera się na interakcji ‘on line’ wszystkich komponentów na każdym przyroście obciążenia. Trzecia część pracy jest poświęcona stałemu seminarium nt. stosowania AN s w inżynierii lądowej, inspirowanego przez słynne Seminarium Profesora Życzkowskiego z zakresu mechaniki stosowanej.
Wydział
Wydział Inżynierii Lądowej
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.