Attempt to compare basic combustion parameters of a dual-fuel compression ignition engine for various main fuels and their delivery modes
Wariant tytułu
Próba porównania parametrów spalania zasadniczego dwupaliwowego silnika wysokoprężnego dla różnych paliw głównych i sposobów ich zasilania
Autor
Luft, Sławomir
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Mechanika
Numeracja
R. 105, Z. 11, 7-M
Data wydania
2008
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
Abstrakt
The paper presents results of investigation on a dual-fuel engine fuelled with various fuels (methanol, propane-butane mixture). In all cases, ignition of the main fuel was initiated by a diesel oil pilot dose injected into the combustion chamber. Engine power was controlled by changes of the main fuel charge (methanol or LPG). The paper presents comparison of engine performances, efficiency and variability of basic combustion parameters with reference to a standard engine fuelled with diesel oil only.
W artykule przedstawiono wyniki badań dwupaliwowego silnika o zapłonie samoczynnym zasilanego różnymi paliwami (metanolem, propanem-butanem). W każdym przypadku zapłon paliwa głównego inicjowany był dawką oleju wtryskiwaną do komory spalania. Regulacja mocy silnika odbywała się poprzez zmianę wydatku paliwa w fazie gazowej (metanolu lub LPG). W artykule przedstawiono porównanie osiągów, sprawności oraz zmiany podstawowych parametrów procesu spalania w odniesieniu do silnika zasilanego standardowo tylko olejem napędowym.
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.