Zasady zrównoważonego rozwoju w edukacji młodego pokolenia
Wariant tytułu
Sustainable development rules in education of young generation
Autor
Czachowska, Agnieszka
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Architektura
Numeracja
R. 104, Z. 3, 3-A
Data wydania
2007
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
polski
angielski
Abstrakt
Ogród w Tychach jest przykładem inicjatywy, która łączy edukację na temat środowiska naturalnego z działaniami praktycznymi na rzecz lokalnej społeczności. Ma zapewnić dzieciom i młodzieży bezpieczną przestrzeń do spotykania się, zabawy, umożliwić bezpośredni kontakt z Matką Naturą w miejskim otoczeniu. Ogród, choć nie jest dużą przestrzenią, to jednak daje uczniom możliwość oddziaływania na środowisko i brania za nie odpowiedzialności. Wprowadzenie elementów projektowania architektonicznego do zajęć pozalekcyjnych, które było założeniem opisanego projektu, dało impuls do rozpoczęcia prac na terenie wokół SOSW w Tychach.
The garden in Tychy is an example of an initiative combining environmental education with practical activities supporting local society. It was designed to ensure children and teenagers a safe area for meeting, playing, being in direct contact with the Mother Nature in the cityscape. The garden, not so large though, makes it possible for the students to influence the environment and feel responsible for it. The introduction of architectural design elements to extracurricular classes, which was the assumption of the project descri-bed above, was an incentive to start works at the area around SOSW in Tychy.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.