Architektura krajobrazu w Polsce jako dyscyplina kształcenia kadr naukowych
Wariant tytułu
Landscape architecture in Poland as a discipline of scientific progress
Autor
Szulczewska, Barbara
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Architektura
Numeracja
R. 104, Z. 10, 5-A
Data wydania
2007
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
polski
Abstrakt
Podjęto analizę zagadnienia, w jaki sposób nauczyciele akademicy kierunku architektura krajobrazu uzyskują stopnie lub tytuły naukowe. W idealistycznych założeniach schematu kariery naukowej stopnie i tytuły powinny być ubocznym efektem prowadzenia badań, a w pewnym stopniu także towarzyszących jej rodzajów aktywności organizacyjnej. Doktorat, habilitacja, i profesura nie powinny być celem samym w sobie, ale jedynie potwierdzeniem kolejnych faz rozwoju naukowego. To idealistyczne założenie w praktyce rozwoju naukowego architektów krajobrazu nie sprawdza się wcale. Z tego powodu potrzebna jest przemyślana, długofalowa strategia wyboru problematyki badań.
The paper deals with the analysis of an issue: in what way do the academic staff, who teach landscape architecture, get their scholarly degrees or titles? In an idealistic approach to the sequence of a scholarly career, degrees and titles should be side effects of research work, and, to a certain extent, of an associated organizational activity. Doctorate and professorship should not be goals by themselves, but only confirmation of next stages of one's scholarly development. As far as landscape architects are concerned, that idealistic approach does not come true at all, and a well-thought-out, long-term strategy of selecting research topics is required.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.