Two groups of churches in German sacred architecture of the historicism trend on the basis of chosen works of Conrad Wilhelm Hase and Karl Friedrich Schinkel
Two groups of churches in German sacred architecture of the historicism trend on the basis of chosen works of Conrad Wilhelm Hase and Karl Friedrich Schinkel
Two groups of churches in German sacred architecture of the historicism trend on the basis of chosen works of Conrad Wilhelm Hase and Karl Friedrich Schinkel
Wariant tytułu
Dwie grupy świątyń w niemieckiej architekturze sakralnej okresu historyzmu na podstawie wybranych przykładów twórczości Konrada Wilhelma Hasego i Karla Friedricha Schinkla
Autor
Czechowicz, Jacek
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Y. 112, iss. 2-A
Strony
67-83
Data wydania
2015
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
polski
DOI
10.4467/2353737XCT.15.012.3757
Słowa kluczowe
sacred architecture, historicism
architektura sakralna, historyzm
Abstrakt
Among the representatives of German historicism there are two who occupy the most prominent position: Conrad Wilhelm Hase, a graduate of the Academy of Fine Arts in Munich (at first a student in Hanover) and Karl Friedrich Schinkel, a student of the Berlin Building Academy. Among the wide oeuvre of these artists, sacred architecture is of essential importance. numerous temples designed by them have become separate chapters of forms, shaped in a separate, individual stylistic trend. Among the many realizations of other contemporary authors, Schinkel and Hase developed their own model of sacred object, which serves as a canvas for experiments with forms of historicism.
Wśród przedstawicieli niemieckiego historyzmu szczególną pozycję zajmują architekci: Konrad Wilhelm Hase, absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Monachium (początkowo studiujący w Hanowerze) oraz Karl Friedrich Schinkel, student Berlińskiej Akademii Budowlanej. W bogatym dorobku tych twórców istotną pozycję zajmuje architektura sakralna. Projektowane przez nich liczne świątynie stały się osobnymi rozdziałami kompozycji form, kształtowanych w odrębnym, indywidualnym nurcie stylistycznym. Pośród wielu realizacji współczesnych im autorów wypracowali oni własny model kompozycyjny obiektu sakralnego, służący za kanwę do eksperymentowania z formami historyzującymi.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Wydział Architektury
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.