Freehand drawing in teaching history of architecture
Wariant tytułu
Rysunek odręczny w nauczaniu historii architektury
Autor
Kozłowska, Izabela
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Y. 112, iss. 4-A
Strony
263-269
Data wydania
2015
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
Słowa kluczowe
history of architecture, sketchbook, hand-made drawing
historia architektury, szkicownik, rysunek odręczny
Abstrakt
Apart from learning experience and reinforcement of knowledge required to pass tests and exams, the sketchbook enhances students’ understanding of architectural forms and helps them develop the ability of conveying complicated historical spatial and urban facilities. Despite the common use of computers in the profession of an architect, this form of improving drawing skills is invaluable and fully justified. The maintaining of a sketchbook builds up students’ skills and teaches them how to freely express themselves while conveying their objectives, ideas and designs.
W ramach przedmiotu historia architektury studenci kierunku architektura ZUT w Szczecinie mają do wykonania szkicowniki, które obok walorów poznawczych i utrwalających materiał objęty zakresem zaliczenia, umożliwiają pełniejsze zrozumienie formy architektonicznej oraz rozwijają umiejętności przekazu skomplikowanych historycznych układów przestrzennych i urbanistycznych. Wobec wszechobecnego imperatywu komputeryzacji w zawodzie architekta taka forma doskonalenia rysunku odręcznego, jest nie do przeceniania i w pełni uzasadniona. Szkicownik „buduje” warsztat studenta architektury oraz uczy swobody wypowiedzi w przekazywaniu własnych założeń ideowych i projektowych.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.