Freehand drawing in teaching history of architecture
Variant of the title
Rysunek odręczny w nauczaniu historii architektury
Author
Kozłowska, Izabela
Published in
Technical Transactions
Numbering
Y. 112, iss. 4-A
Pages
263-269
Release date
2015
Place of publication
Kraków
Publisher
Wydawnictwo PK
Language
English
Keywords
history of architecture, sketchbook, hand-made drawing
historia architektury, szkicownik, rysunek odręczny
Abstract
Apart from learning experience and reinforcement of knowledge required to pass tests and exams, the sketchbook enhances students’ understanding of architectural forms and helps them develop the ability of conveying complicated historical spatial and urban facilities. Despite the common use of computers in the profession of an architect, this form of improving drawing skills is invaluable and fully justified. The maintaining of a sketchbook builds up students’ skills and teaches them how to freely express themselves while conveying their objectives, ideas and designs.
W ramach przedmiotu historia architektury studenci kierunku architektura ZUT w Szczecinie mają do wykonania szkicowniki, które obok walorów poznawczych i utrwalających materiał objęty zakresem zaliczenia, umożliwiają pełniejsze zrozumienie formy architektonicznej oraz rozwijają umiejętności przekazu skomplikowanych historycznych układów przestrzennych i urbanistycznych. Wobec wszechobecnego imperatywu komputeryzacji w zawodzie architekta taka forma doskonalenia rysunku odręcznego, jest nie do przeceniania i w pełni uzasadniona. Szkicownik „buduje” warsztat studenta architektury oraz uczy swobody wypowiedzi w przekazywaniu własnych założeń ideowych i projektowych.
PKT classification
640000 Architektura
Department
Zbiory cyfrowe BPK
License
Licencja PK
Access rights
Zasób dostępny dla wszystkich
Cookies or other similar solutions are used on the page. Take a look at privacy policy to get to know the details.