Analyse de la combustion du décane: estimation enthalpique de la température de fin de combustion isobare
Wariant tytułu
Analiza spalania dekanu. Szacunek entalpowy temperatury końcowego etapu spalania izobarycznego
Autor
Mzad, Hocine
El-Guerri, Mohamed
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Mechanika
Numeracja
R. 108, Z. 15, 5-M
Data wydania
2011
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
francuski
Abstrakt
Puisque les performances globales du moteur sont fortement dépendantes de la température de fin de combustion, la prédiction de cette température est très importante. Elle devient donc un paramètre déterminant pour la conception et le dimensionnement d’une chambre de combustion. A ce propos, et en vue de concevoir un moteur thermique à combustion interne dont la chambre de combustion serait alimentée d’une part en combustible et d’autre part en air, on se propose d’étudier la température de fin de combustion isobare ainsi que la composition des gaz brûlés en fonction de la richesse du mélange carburé. On adoptera dans nos calculs les richesses variant de R = 0,5 à 1,5 et on prendra le décane (C10H22) comme combustible.
Z uwagi na fakt iż osiągi całkowite silnika zależą ściśle od temperatury końcowego etapu spalania, jej prognozowanie ma ogromne znaczenie. Temperatura ta jest parametrem rozstrzygającym o koncepcji i wymiarowaniu komory spalania. W związku z tym oraz ze względu na koncepcje silnika cieplnego o spalaniu wewnĊtrznym, którego komora spalania zasilana była by paliwem i powietrzem, proponujemy przeanalizowanie temperatury końcowego etapu spalania izobarycznego oraz składu spalin w zależności od składu mieszanki paliwowej. Zakładamy w naszych obliczeniach skład mieszanki w zakresie od R = 0,5 do 1,5 a za paliwo przyjmiemy dekan (C10H22).
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.