Luksus na miarę polskiego konsumenta strategie marketingowe na rynku nieruchomości mieszkaniowych
Wariant tytułu
A luxury tailored to a polish consumermarketing strategies for polish property market
Autor
Arczyńska, Monika
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Architektura
Numeracja
R. 107, Z. 14, 6-A1
Data wydania
2010
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
polski
Abstrakt
Mimo że siła nabywcza Polaków rośnie, ceny nieruchomości wciąż przekraczają możliwości finansowe konsumentów. Przeciętny warszawiak musi pracować siedem lat na średniej wielkości mieszkanie, podczas gdy na świecie okres czterech lat jest przyjęty jako krytyczny poziom dostępności mieszkań. Chociaż polska gospodarka została w stosunkowo niewielkim stopniu dotknięta przez światowy kryzys, zaostrzone warunki przyznawania kredytów sprawiły, że plany mieszkaniowe wielu gospodarstw domowych musiały stać się jeszcze skromniejsze. Deweloperzy mają coraz większe problemy ze zbyciem lokali, więc stosują szereg nowych na polskim rynku nieruchomości instrumentów marketingowych. Zarówno kupujący, jak i sprzedający, muszą zdecydować się jednak na oszczędności. Na rynku pojawiają się nieruchomości, które mimo swojego przeciętnego standardu określane są jako luksusowe. Czy faktycznie uważane są za ekskluzywne, czy są jedynie atrapą luksusu na pokaz na miarę polskiego konsumenta?
In spite of an increasingly growing purchasing power of the Polish consumers, property prices are still on unreachable level. An average inhabitant of Warsaw has to work for seven years to afford for an apartment while in most countries a period of four years is generally accepted to consider the apartments as 'available'. Even though the Polish economy has not been seriously hit by current recession, the increased requirements to qualify for mortgages made property purchase plans of many Polish households even more modest. The developers struggle to sell the apartments, so various marketing instruments, which are new in the Polish real estate market, have come into use. The Polish property market offers housing units which are defined as 'luxurious' despite their average standard. Are they really considered exclusive or are they only fake symbols of conspicuous luxury tailored to the financial position of the Polish consumers?
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.