Miasto dla wszystkich, czyli jak równoważyć potrzeby kierowców i pieszych. Analiza ciągłości śródmiejskich traktów komunikacyjnych
Wariant tytułu
A city for everyone, or how to balance the needs of drivers and pedestrians. Continuity analysis of inner-city transport routes poster
Autor
Otto, Paulina
Kaźmierczak, Bartosz
Opublikowane w
Przestrzeń Urbanistyka Architektura
Numeracja
Vol. 1
Strony
92-104
Data wydania
2023
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej
Język
polski
ISSN
2544-0853
eISSN
2544-6630
DOI
https://doi.org./10.37705/PUA/1/2023/06
Słowa kluczowe
zrównoważona mobilność miejska, równoważenie potrzeb pieszych i kierowców, ciągłość traktów komunikacyjnych, transport miejski, śródmieścia
sustainable urban mobility, balancing pedestrian needs and drivers, continuity of communication routes, urban transport, downtown
Abstrakt
Artykuł przedstawia problemy komunikacyjne występujące we współczesnych aglomeracjach. Jego podstawę stanowi analiza ciągłości traktów śródmiejskich w Poznaniu. Sprawdzano, w jakim zakresie miasto realizuje potrzeby pieszych i kierowców. Wskazano problemy wynikające z przyznawania pierwszeństwa jednej formie ruchu ponad innymi. Okazuje się, że badane węzły komunikacyjne pomimo zlokalizowania w śródmieściu nie spełniają tradycyjnych dla śródmieść funkcji.
The article deals with communication problems occurring in contemporary agglomerations. Its basis is the analysis of the continuity of downtown routes in Poznań. It compares the extent to which the city meets the needs of pedestrians and drivers and points to the problems resulting from prioritizing one form of traffic over another. It turns out that the examined transport hubs, despite their location, fulfill the traditional functions of downtowns.