Głównym celem rozprawy doktorskiej jest opracowanie metody wspomagającej proces zarządzania usterkami budowlanymi.
W celu opracowania metody dokonano analizy 351 protokołów odbiorowych lokali mieszkalnych. W protokołach zidentyfikowano 3265 usterek, które zostały sklasyfikowane i pogrupowane. Dla każdej usterki oszacowano koszt jej naprawy poprzez wykonanie kalkulacji kosztorysowej. Dodatkowo, dokonano normalizacji czasu dla każdego etapu naprawy usterki poprzez dokonanie pomiarów czasu na placu budowy.
Na podstawie opracowanych danych oraz wnioskowania z przypadków (Case Based Reasoning) opracowano metodę zarządzania usterkami.
W rozprawie doktorskiej zaprezentowano proces jej tworzenia, obejmujący: stworzenie bazy przypadków, oszacowanie wag kryteriów za pomocą korelacji, opracowanie arkuszy mających za zadanie wyszukanie podobnych przypadków w bazie przypadków oraz wygenerowanie raportów.
Dzięki raportom, inspektor przeprowadzający odbiór otrzyma informację na temat usterek, które mogą pojawić się w analizowanym pomieszczeniu m.in. o rodzaju, istotności, prawdopodobieństwie wystąpienia usterek, a także średnim czasie i koszcie naprawy każdej z nich, jak również sumarycznym czasie i koszcie napraw wszystkich potencjalnych usterek w pomieszczeniu.
Zebrane dane i opracowane rozwiązania wykorzystano do stworzenia narzędzia w Autodesk Revit, które ułatwi zarządzanie usterkami.
Głównym celem rozprawy doktorskiej jest opracowanie metody wspomagającej proces zarządzania usterkami budowlanymi.
W celu opracowania metody dokonano analizy 351 protokołów odbiorowych lokali mieszkalnych. W protokołach zidentyfikowano 3265 usterek, które zostały sklasyfikowane i pogrupowane. Dla każdej usterki oszacowano koszt jej naprawy poprzez wykonanie kalkulacji kosztorysowej. Dodatkowo, dokonano normalizacji czasu dla każdego etapu naprawy usterki poprzez dokonanie pomiarów czasu na placu budowy.
Na podstawie opracowanych danych oraz wnioskowania z przypadków (Case Based Reasoning) opracowano metodę zarządzania usterkami.
W rozprawie doktorskiej zaprezentowano proces jej tworzenia, obejmujący: stworzenie bazy przypadków, oszacowanie wag kryteriów za pomocą korelacji, opracowanie arkuszy mających za zadanie wyszukanie podobnych przypadków w bazie przypadków oraz wygenerowanie raportów.
Dzięki raportom, inspektor przeprowadzający odbiór otrzyma informację na temat usterek, które mogą pojawić się w analizowanym pomieszczeniu m.in. o rodzaju, istotności, prawdopodobieństwie wystąpienia usterek, a także średnim czasie i koszcie naprawy każdej z nich, jak również sumarycznym czasie i koszcie napraw wszystkich potencjalnych usterek w pomieszczeniu.
Zebrane dane i opracowane rozwiązania wykorzystano do stworzenia narzędzia w Autodesk Revit, które ułatwi zarządzanie usterkami.