Wpływ działania na budynki długotrwałych obciążeń dynamicznych generowanych przejazdami pociągów metra
Wariant tytułu
Effect of long-term buildings dynamic loads generated by subway trains passes by
Autor
Stecz, Piotr
Promotor
dr hab. inż. Krzysztof Stypuła, prof. PK
Data wydania
2014
Data obrony
29.10.2014
Wydawca
[s.n.]
Język
polski
Słowa kluczowe
drgania, budynki, ludzie, metro, wpływ
vibrations, buildings, people, subway, influence
Abstrakt
Rozprawa dotyczy problemu przenoszenia drgań z tunelu metra poprzez grunt na budynki oraz ocen wpływu drgań na konstrukcje budynków i ludzi w nich przebywających. W drugim rozdziale pracy omówiono normowe ujęcia wpływu drgań na konstrukcje budynków i ludzi w budynkach. Rozdział trzeci dotyczy metodyki pomiarów i analiz wyników pomiarów. Rozdział czwarty dotyczy prezentacji wyników pomiarów drgań (wraz z analizami) wykonanych w budynkach i w tunelu metra oraz próby wyznaczenia doświadczalnego wskaźnika diagnostycznego poprzez analizę trendu długookresowego wartości WODB (wskaźnik odczuwalności drgań konstrukcję budynku). Pierwsza część rozdziału czwartego dotyczy analizy wpływu drgań na konstrukcje budynków, a druga część wpływu drgań na ludzi przebywających w budynkach oraz próby wyznaczenia doświadczalnego wskaźnika diagnostycznego poprzez analizę trendu długookresowego wartości WODL (wskaźnik odczuwalności drgań przez ludzi w budynkach). W rozdziale piątym rozprawy zawarto wnioski i propozycje kierunków dalszych badań związanych ze zbudowaniem zweryfikowanych pomiarowo modeli propagacji drgań z tunelu metra na budynki.
The dissertation addresses the problem of transmission of vibrations from the subway tunnel through the ground for buildings and for people inside buildings. In the second chapter were discussed normative frame the impact of vibration on structures of buildings and people in buildings. The third chapter concerns methods of measurements and analyses the results of measurements. The fourth chapter is in fact presentation of the results of measurements (with analysis) performed in buildings and in metro tunnel and it is try to determinate by experiment some diagnostic factor through the analysis of long term trend of WODB value (perceptibility rate of vibration of the building structure). The first part of fourth chapter concerns analysis of the impact of vibration on structures of buildings and the second one the influence of vibrations to the people inside buildings. This is try to perform some diagnostic factor through long term analysis value of WODL (perceptibility rate of vibration by people in buildings). In fifth chapter of this dissertation were concluded some conclusions, directions for further research related with creating computational model which is verified by experiment of propagation of vibration from metro tunnel on buildings.