Artykuł prezentuje wyniki badań nad znaczeniem architektury jako marki przestrzeni miejskiej. Przedstawiono koncepcję marki architektonicznej, omówiono kluczowe cechy marki i atrybuty form architektonicznych budujących markę. Zaprezentowano wyniki pomiarów świadomości marki oraz sporządzony na tej podstawie unikalny wzorzec marki. Przedstawiono wyniki kwerendy terenowej dotyczącej oceny siły marki architektonicznej reprezentowanej przez istniejącą zabudowę w 18 gminach aglomeracji poznańskiej.
The paper presents the results of a research into the significance of architecture as an urban space brand. The article presents the concept of an architectural brand, discusses key features of the brand and attributes of architectural forms which form the brand. It presents the results of a brand awareness measurement and a unique model of a brand which was prepared on this basis. It includes the result of a field query related to the assessment of the strength of an architectural brand presented by existing development in 18 Poznan Metropolitan Area municipalities.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.