Percepcja i rozpoznawalność przestrzeni publicznych studium przypadku czterech placów w Zielonej Górze
Wariant tytułu
Perception and recognisability of public areas study of the case of four squares in Zielona Góra
Autor
Skiba, Marta
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Architektura
Numeracja
R. 109, Z. 15, 5-A2
Data wydania
2012
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
polski
Słowa kluczowe
rozpoznawalność, przestrzeń publiczna
recognisability, public spaces
Abstrakt
Miasto, mimo że zmienia się dostosowując do coraz szybszych zmian życia, jakim ulegają jego mieszkańcy, nadal pozostaje rozpoznawalne. Co sprawia, że niektóre przestrzenie są dla mieszkańców i przyjezdnych atrakcyjne, kojarzone z wielkością obiektu, ze skalą budowli, detalem architektonicznym, konkretnym wydarzeniem, a niektóre anonimowe i nierozpoznawalne? Dotychczasowa przestrzeń, także publiczna zmienia swe funkcje nie zawsze nadążając za potrzebami mieszkańców, które też nierzadko są trudne do zdefiniowania.
Although the town changes adapting to faster and faster changes in the lives of its inhabitants, it is still recognizable. What causes that certain areas are attractive to the inhabitants and visitors, that they are associated with the size of a particular object, the scale of a structure, an architectural detail, a particular event, and that other areas are anonymous and unrecognizable? Present areas, also public ones do not always change their functions fast enough to match the needs of the dwellers, which are often difficult to define.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.