Mercedes-Benz Museum Stuttgart. Rzecz i człowiek pomiędzy muzeum a megamarketem
Variant of the title
The Mercedes-Benz Museum Stuttgart. A thing and a man between a museum and a megastore
Author
Kantarek, Anna Agata
Published in
Czasopismo Techniczne. Architektura
Numbering
R. 108, Z. 12, 3-A1
Release date
2011
Place of publication
Kraków
Publisher
Wydawnictwo PK
Language
Polish
English
Abstract
W artykule przedstawiono historię jednego projektu. Jest nim Mercedes-Benz Museum Stuttgart autorstwa UN STUDIO. Prowadzona refleksja dotyczy relacji człowieka i rzeczy, które jako eksponaty muzealne stają się nie tylko świadkami historii, kultury i cywilizacji, lecz także – budząc emocje i pożądanie – tworzą podstawy do innej niż tylko kulturowej i edukacyjnej roli współczesnych muzeów. Wprzęgnięte w komercyjny system promocji towarów codziennego użytku (jakimi są z pewnością samochody) stają się po części megamarketem i znakiem użytecznym w reklamie.
This paper presents the story of one project. It is the Mercedes-Benz Museum Stuttgart designed by UN STUDIO. The author’s reflection concerns relations between man and things which – as museum exhibits – become witnesses of history, culture and civilization as well as – arousing emotions and desires – create the basis for another role of contemporary museums which will differ from their cultural and educational functions. Harnessed into the commercial system of promoting necessities /cars in this respect/, they become a virtual megastore and a usable sign in advertising.
PKT classification
640000 Architektura
Department
Faculty of Architecture
License
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Access rights
Zasób dostępny dla wszystkich
Cookies or other similar solutions are used on the page. Take a look at privacy policy to get to know the details.