Mercedes-Benz Museum Stuttgart. Rzecz i człowiek pomiędzy muzeum a megamarketem
Wariant tytułu
The Mercedes-Benz Museum Stuttgart. A thing and a man between a museum and a megastore
Autor
Kantarek, Anna Agata
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Architektura
Numeracja
R. 108, Z. 12, 3-A1
Data wydania
2011
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
polski
angielski
Abstrakt
W artykule przedstawiono historię jednego projektu. Jest nim Mercedes-Benz Museum Stuttgart autorstwa UN STUDIO. Prowadzona refleksja dotyczy relacji człowieka i rzeczy, które jako eksponaty muzealne stają się nie tylko świadkami historii, kultury i cywilizacji, lecz także – budząc emocje i pożądanie – tworzą podstawy do innej niż tylko kulturowej i edukacyjnej roli współczesnych muzeów. Wprzęgnięte w komercyjny system promocji towarów codziennego użytku (jakimi są z pewnością samochody) stają się po części megamarketem i znakiem użytecznym w reklamie.
This paper presents the story of one project. It is the Mercedes-Benz Museum Stuttgart designed by UN STUDIO. The author’s reflection concerns relations between man and things which – as museum exhibits – become witnesses of history, culture and civilization as well as – arousing emotions and desires – create the basis for another role of contemporary museums which will differ from their cultural and educational functions. Harnessed into the commercial system of promoting necessities /cars in this respect/, they become a virtual megastore and a usable sign in advertising.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Wydział Architektury
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.